Хэлька | Дата: Сб, 18-Фев-2012, 03:25 | Сообщение # 1 |
 Рулевой
Группа: Модераторы
Сообщений: 72
Статус: Offline
| У Львові обговорюють проблеми інклюзивної освіти
З 10 до 12 жовтня у м. Львові відбувається Міжнародна конференція-практикум на тему «Актуальні проблеми інклюзивного навчання та викладання курсів з інклюзивної освіти».
Вона відбувається на базі СЗШ № 95 (вул. Кавалерідзе, 15), яка є учасником науково-педагогічного експерименту МОН України на 2008-2013 роки «Соціальна адаптація та інтеграція в суспільство дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку шляхом запровадження їх інклюзивного навчання» (наказ МОН України від 01.12.2008р. № 1087) та канадсько-українського проекту «Інклюзивна освіта дітей з особливими потребами в Україні».
Головна мета цього заходу – представлення досвіду впровадження інклюзивних підходів на рівні експериментальних навчальних закладів, напрацювань у процесі розробки «Українського індексу інклюзії», інформаційних матеріалів і навчальних курсів для системи післядипломної педагогічної освіти та вищих педагогічних навчальних закладів в Україні.
В Україні є лише дві школи в рамках українсько-канадської співпраці, завдяки яким діти з фізичним чи розумовими вадами навчаються в звичайних школах. Одна з них – СЗШ № 95 м. Львова. Друга – школа-ліцей № 3 у м. Сімферополі.
У сприянні навчання дітей з особливими потребами в звичайних школах є безліч проблем. Слід розуміти, що інклюзивна освіта – це ліфт, який дає змогу таким дітям отримати певні знання. Спеціальні заклади, в яких навчаються діти з особливими потребами, надають їм перший ступінь освіти. Таким дітям важко, інколи просто неможливо отримати повну освіту. Тому діти, навіть якщо вони і відвідують звичайну школу, повинні навчатися за програмою спеціальної школи. І саме її атестат вони повинні отримати. Через це школи, в яких навчаються такі діти, повинні мати підписані угоди зі спеціальними закладами.
Слід також розрізняти поняття, які дуже часто ототожнюють, а згодом і просто підміняють: освіта – навчання – розвиток – перебування. Діти з особливими потребами можуть перебувати в звичайній школі, навчатися, але отримати атестат про шкільну освіту на рівні зі всіма – це проблематично. Адже українська освіта надає певну спеціальність, в той час як діти з особливими потребами не здатні на це наголосили учасники конференції.
Окрім того, під час конференції розглядають питання диференціації викладання та оцінювання в інклюзивному класі, відбудеться представлення матеріалів практичного посібника «Як зробити школу інклюзивною» та презентація допоміжних комунікативних засобів для використання в інклюзивних класах.
Щодо СЗШ № 95, то в рамках розвитку інклюзивної освіти в цій школі було введено 2 штатні одиниці асистента вчителя. Саме вони повинні сприяти навчанню дітей з особливими потребами. Тут це двоє дітей зі синдромом Дауна. Цього року вони пішли в перший клас.
У школі навчаються діти з синдромом Дауна. Тож для забезпечення прав дітей на здобуття загальної середньої освіти, у кожному з перших класів відтепер працюватимуть по одному асистенту вчителя. Функції асистента вчителя включають: визначення та реалізацію оптимальних шляхів і засобів навчання у залежності від психофізичних особливостей дитини; індивідуальний підхід та диференціацію навчальної діяльності дитини з особливими освітніми потребами; розробку та реалізацію індивідуального навчального плану дитини; соціально-педагогічний патронат дитини; формування моделі поведінки з однокласниками; індивідуальний режим участі дітей у навчально-виховному процесі в. о. начальника управління освіти
Катерина Гороховська http://naiu.org.ua/news....-osviti
|
|
| |
Хэлька | Дата: Сб, 18-Фев-2012, 03:28 | Сообщение # 2 |
 Рулевой
Группа: Модераторы
Сообщений: 72
Статус: Offline
| У Полтаві розповіли про умови навчання дітей з особливими потребами
Школа №19
За минулий 2011 рік умови навчання дітей з особливими потребами у полтавських навчальних закладах покращилася завдяки новим приладам та пандусам
У Полтавській міській раді повідомили про те, що зроблено за 2011 рік у Полтаві для підвищення доступу дітей-інвалідів до приміщень навчальних закладів. До того ж в прес-службі повідомили про те, які умови були створені для навчання, реабілітації та виховання дітей із особливими потребами.
Відтак, у минулому році створили інклюзивну школу № 19. За сприяння міської влади у школі побудували пандус, замінили вхідні двері на суму 56 тис. грн. Якщо раніше діти з ДЦП зі збереженим інтелектом змушені були навчатися індивідуально вдома, то з цього навчального року вони мають можливість сидіти за шкільною партою та вільно спілкуватися з однолітками. До того ж у школі облаштували санітарну та розвантажувальну кімнати. На черзі у 2012 році — будівництво ліфта, на який планують витратити 250 тис. грн., — і розширення мережі інклюзивних класів. Варто зауважити, що Полтавська міська рада придбала спеціально обладнаний транспорт для підвезення дітей до інклюзивної школи № 19.
У вересні 2011 року до спеціальної школи № 39 побудували пандус, витративши на це 25264,72 грн.. До того ж за підтримки спонсорів, придбано обладнання для сенсорної кімнати на 80 тис. грн.. Варто зауважити, що ще два навчальних заклади отримали нове офтальмологічне обладнання. Це спеціальна школа № 40 (за більше, ніж 40 тис. грн.) та дошкільний навчальний заклад комбінованого типу № 77 (за 50 тис. грн.).
Олеся Крошина
Фото: rada-poltava.gov.ua
«Полтавщина»
|
|
| |